یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
تجهیز کتابخانه

حوزه/ مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه بهسازی ۲۰ درصد مدارس استان در طرح «شهید عجمیان» در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به تجهیز شدن مدارس، ۸۰۰۰ مدرسه در استان نیازمند نگه‌داری است که امید است در طرح شهید عجمیان این مشکل رفع شود

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، جاسم حسین‌پور مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، در مراسم افتتاحیه طرح «شهید عجمیان ۲» که امروز ۳۰ تیرماه، در اداره آموزش و پرورش بخش رضویه برگزار شد، اظهار کرد: اولین طرح «شهید عجمیان» در سال گذشته بود که طی اجرایی شدن آن کار بهسازی ۱۴۰۰ کلاس درس انجام و امسال ۱۶۷۰ کلاس درس در این طرح هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: رسالت انبیاء تعلیم و تربیت بوده و ائمه اطهار ادامه‌دهنده راه انبیاء بودند، امروز این تعلیم و تربیت بر عهده نظام آموزشی است و آموزش و پرورش مجری این رسالت است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بیان کرد: طرح «شهید عجمیان» در مدارس۱۴ منطقه آموزش و پرورش در سطح استان هدف‌گذاری شده و از ابتدای تیرماه در حال انجام است تا مدارس برای آغاز سال تحصیلی آماده شود.

حسین‌پور تصریح کرد: طرح «شهید عجمیان» بهسازی و نوسازی ۲۰درصد مدارس کل استان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: با توجه به تجهیز مدارس موضوع نگه‌داری از تجهیزات دارای اهمیت است، اما این مقوله در ساختار اداری تعریف نشده و در این خصوص نیاز به همکاری داریم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: در این راستا ۸۰۰۰ مدرسه در سطح استان نیازمند نگهداری هستند و ما هیچگونه هزینه‌ای برای بهسازی آنها نداریم که امید است با آغاز طرح شهید عجمیان این مشکل برطرف شود.

اجرای دومین طرح شهید عجمیان در ۱۶۷۰ مدرسه استان

در ادامه همچنین سیدامیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای دومین طرح شهید عجمیان در ۱۶۷۰ مدرسه استان خبر داد.

وی بیان کرد: عمده برنامه‌های این ایام افتتاح و رونمایی و نتایج اقدامات طی این چند سال است که در این راستا اقدامات گسترده‌ای به صورت جهادی انجام شد.

شوشتری ادامه داد: طرح شهید عجمیان از سال گذشته آغاز شد و با اجرای این طرح ۱۴۰۰ مدرسه استان که نیاز به نوسازی و بهسازی از جمله نقاشی و رنگ آمیزی داشت، توسط گروه‌های جهادی شاداب سازی و بهسازی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تابستان امسال مرحله دوم طرح شهید عجمیان در ۱۶۷۰ مدرسه استان اجرا می‌شود که شامل رنگ‌آمیزی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و میز و صندولی‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

شوشتری با اشاره به ضرورت رعایت عدالت در اجرای این طرح، افزود: طرح شهید روح الله عجمیان با رویکرد بهسازی و شاداب‌سازی باید در مدارسی که اعلام نیاز کرده اند در دستور کار اجرا است.

وی گفت: مردمی‌سازی و مشارکت مردم در این طرح را از مهمترین هدف است، لذا تغییر در نگاه مردم و همه اقشار نسبت به مقدس ترین مکان تعلیم و تربیت یعنی مدرسه حائز است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بهسازی و شاداب‌سازی مدارس در مناطق کم‌ برخوردار هدف ماست که نیازمند یک حرکت جهادی و همکاری نهادهای مختلف است.

شوشتری تصریح کرد: این کار در حال انجام است و فقط با انسجام و حرکت گروهی با همکاری همه بخش‌ها میسر می‌شود و با این مؤلفه‌ها می‌توان به جامعه دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار خدمت کرد.

محمدتقی فخریان، دبیر قرارگاه عدالت تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوی، در ادامه گفت: اینکه بخش رضویه برای افتتاح این طرح انتخاب شد، دلیل آن محرومیت این منطقه بود با اینکه این منطقه به مشهد نزدیک است، اما از بسیاری نقاط دورتر محروم‌تر است.

وی دلیل دوم این انتخاب را وجود مدارس شبانه‌روزی در این منطقه برشمرد و بیان کرد: با توجه به شرایط دوری از خانواده در مدارس شبانه‌روزی نیاز دانش‌آموزان به فضای شاد بیشتر است و لذا براساس این دو مورد این انتخاب صورت گرفت.

فخریان با اشاره به اینکه آغاز طرح از خراسان رضوی است، بیان کرد: با توجه به اینکه هدف کلی از کار جهادی تربیت است، لذا بالا بردن پرچم جهادگری از این سنین آغاز می‌شود تا مدبر جهادگر تربیت کنیم.

در ادامه حسین عیدیان، مدیر آموزش و پرورش بخش رضویه گفت: طرح «شهید عجمیان» در راستای بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده است.

وی افزود: آماده‌سازی محیط با طراوت و شاد برای آغاز سال تحصیلی هدف اصلی در این طرح است که دومین طرح آن از ابتدای تیرماه آغاز شده است.

عیدیان اظهار کرد: طرح شهید عجمیان در دوره جدید در ۱۰۶ مدرسه از ۱۴۸ مدرسه بخش رضویه با رویکرد شاداب سازی فضای آموزشی اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha